Rijhoogte 0 zonder verbergen

Put your best Excel related tips and tricks here.
Forum rules
This is the place to put all of your Excel Tips & Tricks.
WIMLIN

Rijhoogte 0 zonder verbergen

Postby WIMLIN » Thu Jul 22, 2010 1:22 am

Kan ik de rijhoogte op nul zetten via een als formule??

Ik gebruik nu de formule =ALS(EN(X457=0;Y457=0);"Verbergen";"Tonen") Maar ik gebruik ook nog de formule groeperen. Als ik vervolgens gegevens wil tonen worden ook de verborgen regels op het scherm getoond.

Sorry for my bad english.

Can I ride height to zero when using a formula?

I now use the formula = IF (AND (X457 = 0; Y457 = 0), "Hide", "Show") But I still use the formula group. If I then want to display data are also the hidden lines on the screen.

WIMLIN

Re: Rijhoogte 0 zonder verbergen

Postby WIMLIN » Tue Aug 17, 2010 3:17 am

Nobody???

danny bood

Postby danny bood » Wed Jul 29, 2015 1:18 am

Hoi Wimlin,

Je kan de rijhoogte niet met een formule aanpassen. Ik denk wel met VBA maar dat weet ik niet zeker.

Als je een verborgen cel in de 'groeperen range' zet dan komt deze inderdaad weer tevoorschijn zodra je de groeperen functie gebruikt (in en uit klappen ervan).

Ik begrijp niet helemaal wat de bedoeling precies is, maar als je de 0 niet wilt tonen kan je dat ook anders oplossen.
Bijvoorbeeld via cel eigenschappen (format cells)
Een andere optie is om met "Conditional formating" de 0 te wijzigen. Bijv. 0= tekst kleur: wit.

Hoe je het oplost is afhankelijk van wat je precies wilt.

Overigens kan je de formule ook zo maken:
ALS(SOM(X457:Y457)="0";"Verbergen";"Tonen")
De 'som' functie werkt over het algemeen sneller dan de 'EN' functie is mijn ervaring.

danny bood

Postby danny bood » Wed Jul 29, 2015 1:19 am

Hoi Wimlin,

Je kan de rijhoogte niet met een formule aanpassen. Ik denk wel met VBA maar dat weet ik niet zeker.

Als je een verborgen cel in de 'groeperen range' zet dan komt deze inderdaad weer tevoorschijn zodra je de groeperen functie gebruikt (in en uit klappen ervan).

Ik begrijp niet helemaal wat de bedoeling precies is, maar als je de 0 niet wilt tonen kan je dat ook anders oplossen.
Bijvoorbeeld via cel eigenschappen (format cells)
Een andere optie is om met "Conditional formating" de 0 te wijzigen. Bijv. 0= tekst kleur: wit.

Hoe je het oplost is afhankelijk van wat je precies wilt.

Overigens kan je de formule ook zo maken:
ALS(SOM(X457:Y457)="0";"Verbergen";"Tonen")
De 'som' functie werkt over het algemeen sneller dan de 'EN' functie is mijn ervaring.
Oh. Ik zie nu pas dat het bericht 5 jaar geleden is gepost. ;)

Return to “Excel Tips & Tricks”